PRZENIESIENIE SPÓŁKI ZA GRANICĘ

Widzisz, że Twoim głównym rynkiem rozwoju jest inna lokacja lub z innych powodów, biznesowych, bezpieczeństwa, czy prawno-księgowych przeprowadzka wydaje się być najlepszym rozwiązaniem? Czy wiesz, że możesz przenieść się razem ze swoją spółką?

 

A może zmiana lokacji wymagana jest przez Twojego inwestora i musisz przenieść całą firmę na rynek, z którego pochodzi inwestowany kapitał? Nie wiesz od czego zacząć, aby wszystko przebiegło sprawnie?

 

Jest wiele sytuacji, w których zmiana miejsca prowadzenia biznesu jest konieczna, lub po prostu jako przedsiębiorca wiesz, że chcesz jej dokonać.

Cały proces trzeba zaplanować tak, aby przebiegł płynnie zarówno na miejscu w Polsce, jak i w miejscu docelowym. Dobrze mieć przy tym zaufanego i kompetentnego doradcę, który zapewni wsparcie od początku do końca z jednego miejsca.

 

Od czego zacząć relokację spółki?

 

Decydując się na zmianę siedziby spółki często wiadomo z góry jaki jest cel reorganizacji oraz gdzie należy biznes/spółkę ulokować. Taka zmiana pociąga za sobą często zmianę rezydencji podatkowej przedsiębiorcy i jego rodziny. O tym szczegółowo piszemy w [ZMIANA REZYDENCJI]

 

Wiele kwestii warto wyjaśnić i zaplanować wcześniej, tj. przed podjęciem działań. To pozwoli je później sprawnie przeprowadzić. Jeśli pominiemy ten etap, odkręcanie spraw i „naprostowanie” pewnych ryzyk może się okazać bardzo czasochłonne i kosztowne.

 

Warto wspomnieć, że w dobie Covid zagraniczni przedsiębiorcy są mile widziani we wszystkich krajach europejskich zwłaszcza stoją za nimi innowacyjne technologie czy usługi. Jeśli jakieś części biznesu chcemy pozostawić jednak w Polsce, to być może mówimy o ekspansji biznesu, którą szczegółowo opisujemy w [EKSPANSJA BIZNESU]

 

Jakie usługi świadczymy

 

  • Przed podjęciem działań przeprowadzamy analizę skutków podatkowych i prawnych takiej relokacji, przygotowujemy harmonogram czynności prawnych, oraz biznesowych;
  • Przeprowadzamy w pełni cały proces reorganizacyjny – w ujęciu międzynarodowym. Tzn. że jesteśmy odpowiedzialni za cały etap, który koordynujemy od strony polskiej we współpracy ze sprawdzonymi partnerami w Europie, US oraz Azji.
  • Ustawiamy procesy księgowe, nadzoru podatkowego i prawnego, negocjujemy i optymalizujemy koszty obsługi zagranicznej.
  • Pomagamy w zakładaniu rachunków bankowych oraz w negocjacjach kosztów obsługi finansowej.
  • Pomagamy w procesach pozyskania finansowania oraz M&A w lokalizacjach docelowych.
  • Nadzorujemy obowiązki podmiotów polskich w związku z podjęciem relokacji zagranicznej (zgłoszenia/rozliczenia dewizowe, podatkowe etc.).

 

Jak dobrać partnerów do obsługi relokacji biznesu?

 

Należy rozważyć koszty pracy w poszczególnych krajach i koszty obsługi prawnej. Działalność w środowisku międzynarodowym to nasza główna specjalizacja, na której skupiamy się od ponad 20-lat – dlatego wiele rozwiązań obsługujemy w polskim zespole (co oszczędza czas, i koszty), zaś konsultacje z prawnikami w docelowych destynacjach realizujemy w strategicznych i niezbędnych dla projektu momentach, jak i w końcowej fazie projektowania docelowej struktury. Działamy ze sprawdzonymi partnerami w Europie i na całym świecie.

 

Na co uważać, gdy rozpoczniesz biznes za granicą?

 

Poza ryzykami biznesowymi i dobrym ułożeniem spraw z kontrahentami należy zabezpieczyć ryzyka prawne, podatkowe i regulacyjne.

 

Dobrze jest wiedzieć, że wiele krajów posiada regulacje podatkowe bardzo przyjazne dla spółek wykorzysujące technologie innowacyjne. Tak więc jednocyfrowy podatek jest swobodnie osiągalny zarówno w Polsce jak i za granicą. Z drugiej strony cała relokacja musi być przeprowadzona również zgodnie z prawem polskim, aby nie przypłacić korzyści zagranicznych, dodatkowymi ryzykami w Polsce (np. dodatkowymi podatkami z tytułu relokacji czy działalności zagranicznej spółki).

 

Wybór niektórych krajów może pozwolić na bardziej liberalne zasady księgowania, które uproszczą życie i pozwolą skupić się na biznesie.

 

Nie należy zapominać o zobowiązaniach podatkowych i prawnych (też dewizowych) w Polsce. Trzeba np.: wypełnić deklarację o posiadanych aktywach poza granicami Polski. Dotyczy to zarówno spółek, przedsiębiorców jak i osób prywatnych, które powinny zgłosić np.: udziały w zagranicznych spółkach. To ważne, aby zrobić wszystko prawidłowo i mieć spokojną głowę i zająć się ekspansją biznesu.

 

Bardzo ważne jest, aby pamiętać, że każdy kraj kieruje się zasadą „substance”. Nie wystarczy mieć w nim spółkę. Spółka ta musi prowadzić rzeczywistą działalność. Pomagamy klientom stawiać sprawnie i bezpiecznie pierwsze kroki.

 

Negocjacje z kontrahentami

 

Pomagamy klientom w optymalizacji struktury kosztów międzynarodowych przedsięwzięć. Znając zasady profesjonalnej obsługi, wiemy na jakie elementy zwracać uwagę.

 

Uczestnicząc w życiu biznesów międzynarodowych już dwie dekady pomagamy klientom w ważnych negocjacjach biznesowych, transakcjach M&A, nawiązywaniu relacji i ich negocjacji z partnerami księgowymi, prawnymi czy podatkowymi.

 

Przykładowe projekty:

 

RELOKACJA SPÓŁKI WRAZ Z AKTYWAMI FINANSOWYMI

Przeprowadziliśmy kilka procesów relokacji spółek z zagranicy do Polski oraz z Polski do krajów europejskich tj. Luksemburg, UK, Estonia.

 

TRANSFER POMIĘDZY KONTYNENTAMI

Zaplanowaliśmy wyjście na rynek amerykański osoby fizycznej oraz jej spółek w branży szkoleniowej. Zmiana warunków rynkowych w dobie Covid wymagała od nas dynamicznej modyfikacji rozwiązań. Musieliśmy działać sprawnie i na bieżąco łączyć potrzeby klienta z ciągle zmieniającym się rynkiem, który w różnych miejscach był dotknięty epidemią w niejednolity sposób.

anna-maria-panasiuk
dr Anna Maria Panasiuk

partner zarządzający

tel. +48 601 879 889 panasiuk@panasiuk.com.pl
andrzej-salamacha
Andrzej Sałamacha

partner/radca prawny

tel. +48 606 524 752 salamacha@panasiuk.com.pl
AdamBarcikowski
Adam Barcikowski

DORADCA PODATKOWY

tel. +48 22 625 16 36 info@panasiuk.com.pl

E-book

„Praktyczny przewodnik
o podatkach międzynarodowych
Dla inwestorów
i przedsiębiorców
- prosto podane a b c”

Pobierz bezpłatnie

Nasze biura

Warsaw, Poland

Panasiuk & Partners sp.k.
Nowogrodzka 10/8
00-511 Warszawa

Lugano, Switzerland

Panasiuk & Partners sp.k.
Representative Office, Lugano

Via Lugano 13 | P.O. Box 317
6982 Agno - Switzerland

Email: info@panasiuk.com.pl

Dane rejestrowe

Panasiuk & Partners sp.k., ul. Nowogrodzka 10/8, 00-511 Warszawa,
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS 0000465801, NIP 7010384537

Copyrights © 2021 by Panasiuk&Partners. All rights reserved.
Design by NETIVO

Dziękujemy, pomyślnie zapisałeś się na naszą listę mailingową.